правила та умови
1. Загальні положення
1.1 Цей документ встановлює порядок продажу квитків на рейси, що виконуються компанією Germes (далі – Перевізник) за внутрішніми та міжнародними маршрутами, а також регулює правила проїзду, права, обов’язки та відповідальність як Пасажирів, так і Перевізника.
1.1.1 Внутрішні перевезення – рейси, що виконуються територією України без перетину її державного кордону.
1.1.2 Міжнародні перевезення – рейси з перетином кордону України, що виконуються автомобільним транспортом.
1.2 Документи для внутрішніх перевезень:
Для проїзду Пасажир зобов’язаний мати квиток і посвідчення особи.
1.3 Документи для міжнародних перевезень:
Для поїздки за кордон Пасажир повинен мати квиток, чинні проїзні документи, необхідні для перетину кордону та перебування в іноземній державі.
1.3.1. Документи, необхідні для перетину кордону:
- Паспорт громадянина ЄС або біометричний паспорт для в’їзду в країни ЄС, Шенгенської зони та інші держави (якщо місцеве законодавство не вимагає додаткових документів).
- Закордонний паспорт із візою (якщо для в’їзду в країну потрібна віза).
- Паспорт або проїзний документ дитини з візою (за необхідності).
- Додаткові документи для поїздки з дітьми (наприклад, свідоцтво про народження, нотаріально завірена довіреність, рішення суду тощо. – перелік залежить від законодавства країни).
- Дипломатичний або службовий паспорт з візою (за необхідності).
- Інші документи, встановлені законодавством іноземної держави.
1.4 Проїзний квиток підтверджує укладення договору між Пасажиром і Перевізником. Він дає право на поїздку відповідно до зазначених у ньому даних: ПІБ, маршрут, дата і час відправлення. Номер квитка та відомості про пасажира фіксуються у квитково-посадковій відомості. За відсутності таких даних квиток вважається недійсним і потребує перевірки.
1.5 Квиток є іменним і не підлягає передачі третім особам. Купівля квитка означає згоду Пасажира з правилами перевезення та умовами його продажу.
1.5.1 Контроль квитків здійснюється уповноваженими особами Перевізника. Пасажири, які не мають квитка, зобов’язані сплатити його вартість.
1.6 Купуючи квиток, Пасажир погоджується на обробку своїх персональних даних.
1.7 Документи, необхідні для перетину кордону, є особистою відповідальністю Пасажира. Він зобов’язаний забезпечити їх правильне оформлення та наявність усіх необхідних відомостей. Перевізник не несе відповідальності за наслідки відсутності або некоректного оформлення документів.
1.7.1 Якщо Пасажир не може продовжити поїздку через відсутність або недійсність документів, договір перевезення вважається виконаним. Вартість квитка не повертається, претензії не приймаються.
1.7.2 У разі затримки Пасажира на прикордонному контролі через порушення законодавства країни прямування перевезення також вважається завершеним, і повернення вартості квитка не передбачено.
1.8 Тарифи на проїзд встановлюються Перевізником і можуть змінюватися залежно від кількості вільних місць, дати купівлі, сезонності та інших факторів.
1.9 Посадка і висадка пасажирів здійснюється тільки в дозволених місцях, зазначених у квитку та документації Перевізника.
1.10 Під час зупинок пасажири повинні повернутися в автобус до оголошеного екіпажем часу відправлення. У разі запізнення більш ніж на 10 хвилин пасажир вважається таким, що відмовився від поїздки, вартість квитка не компенсується.
1.11. Заборонено:
- перевозити зброю, небезпечні та вибухонебезпечні речовини, тварин і птахів;
- перебувати в автобусі в стані алкогольного або наркотичного сп’яніння;
- палити, вживати алкоголь, наркотики;
- заважати роботі екіпажу та водія, створювати незручності іншим пасажирам;
- блокувати проходи, відкривати двері на ходу, порушувати громадський порядок;
- передавати квиток іншим особам, робити в ньому виправлення;
- використовувати аварійне обладнання без потреби.
1.12. Перевізник не несе відповідальності:
- за помилки при оформленні квитка з відкритою датою або зміну дати поїздки по телефону;
- за втрату особистих речей у салоні автобуса;
- за крадіжку цінностей, паспортів, грошей та інших речей, залишених без нагляду;
- за затримки рейсу з незалежних від нього причин (затори, погодні умови, дії держорганів та ін.);
- за неможливість здійснення пересадки на інший вид транспорту, якщо це не передбачено квитком.
1.13 Перевізник не гарантує своєчасне прибуття в пункти пересадки в разі форс-мажорних обставин (непередбачувані погодні умови, аварії, затори та ін.).
1.14 Якщо пасажир не встигає на стикувальний рейс, не зазначений у квитку, Перевізник не несе за це відповідальності. Якщо стикування гарантоване у квитку, перевізник надає альтернативний транспорт.
1.15 Час відправлення та прибуття автобусів вказано за місцевим часовим поясом країни відправлення/прибуття.
1.16. У разі затримки рейсу з вини Перевізника, але за згоди пасажира продовжити поїздку, претензії щодо затримки не приймаються.
1.17. У разі скасування рейсу з вини Перевізника, але за згоди Пасажира на перенесення дати, компенсація додаткових витрат не передбачена.
1.18. У разі поломки автобуса пасажиру може бути надано альтернативний транспорт або компенсація за частину шляху, що залишилася.
1.19. Перевізник має право змінювати або скасовувати рейси, повідомляючи пасажирів за телефоном або e-mail, зазначеним під час купівлі квитка.
1.20. У разі зняття пасажира з рейсу із законних підстав, вартість квитка не компенсується.
1.21. Скарги та претензії приймаються протягом 1 місяця з моменту рейсу, розгляд займає до 30 днів.
1.25. В автобусах може вестися відеоспостереження з метою безпеки пасажирів і екіпажу.
2. Права та обов'язки пасажира
2.1 Ви можете придбати квиток із фіксованою датою відправлення, змінити дату поїздки, відмовитися від поїздки відповідно до правил перевізника.
2.2 Перенести дату відправлення можна не пізніше ніж за 72 години до зазначеного у квитку часу. Це можна зробити зв’язавшись з нашими менеджерами. Якщо на момент зміни вартість квитка зросла, пасажиру потрібно сплатити різницю.
2.3 Зміна імені та прізвища у квитку можлива не пізніше ніж за 24 години до першої поїздки. За послугу стягується доплата в розмірі 10% від вартості квитка, при цьому інші дані (маршрут, тариф, напрямок тощо) залишаються незмінними.
2.4 У разі хвороби або нещасного випадку пасажир може перенести дату відправлення на пізнішу протягом 3 днів після початкового рейсу. Для цього необхідно звернутися до наших менеджерів і надати оригінали документів, що підтверджують обставини.
2.4.1 Якщо до моменту перенесення поїздки вартість квитка підвищилася, пасажир повинен сплатити різницю.
2.5 Пасажир має право відмовитися від поїздки до відправлення автобуса та отримати назад частину коштів, за винятком штрафних санкцій, встановлених перевізником. Фіксувати відмову можна такими способами:
- телефоном зв’язавшись із нашими менеджерами;
- за допомогою SMS через месенджери нашої компанії.
2.5.1 Повернення грошових коштів здійснюється на картку, з якої оплачувався квиток, або готівкою, за наявності документа, що посвідчує особу, оригіналу квитка. Запит на повернення можна подати протягом 6 місяців з дати оформлення відмови. Повернення за дублікатом квитка не здійснюється.
2.5.2 Для міжнародних перевезень при поверненні діють такі правила:
– повертається 50% вартості поїздки, якщо квиток здається пізніше, ніж за 24 години до відправлення;
– вартість поїздки не повертається, якщо квиток здається менш ніж за 1,5 години до відправлення автобуса;
– повертається 90% від вартості, якщо квиток здається раніше, ніж за 24 години до відправлення;
– повертається 80% вартості, якщо квиток здається пізніше, ніж за 24 години до відправлення, але не менше ніж за 2 години до відправлення
– повертається 70% вартості, якщо квиток здається пізніше, ніж за 2 години до відправлення, але не менше ніж за 10 хвилин до відправлення.
2.6 Вік неповнолітньої особи, з якого вона може бути допущена до поїздки без супроводу дорослих, визначається законодавством. Перевізник не надає послуги супроводу неповнолітніх осіб.
2.7 Особи з інвалідністю та особи інших маломобільних груп мають рівні права та обов’язки разом з іншими громадянами, однак, з метою забезпечення безпеки та комфорту інших пасажирів, особам з інвалідністю та пасажирам з інших маломобільних груп рекомендується до поїздки в автобусі бути в супроводі іншої повнолітньої особи, яка не належить до маломобільних груп населення.
2.8 Перед купівлею квитка пасажир повинен ознайомитися з правилами перевезення пасажирів і багажу, умовами продажу квитків, а також визначити дату (або дати) запланованої поїздки. Необхідно переконатися, що всі необхідні документи для поїздки в наявності. Під час складання маршруту слід враховувати можливі затримки рейсу і вплив цього на наступні пересадки.
2.9 Для придбання квитка необхідно пред’явити посвідчення особи. Важливо перевірити коректність даних у квитку одразу під час купівлі. У разі виявлення помилок після оформлення квитка відповідальність за це несе пасажир. Перевізник не несе відповідальності за невірні дані у квитку.
2.10 Пасажир зобов’язаний прибути на посадку завчасно, але не пізніше ніж за 15 хвилин до відправлення автобуса.Якщо пасажир не з’явився на рейс вчасно, його квиток анулюється без повернення коштів.
Якщо поїздка включає пересадки або зміну автобуса, усі наступні ділянки маршруту також анулюються без компенсації, а місця надходять у продаж.
2.11 Під час посадки на міжнародний рейс пасажир повинен пред’явити:
- квиток із зазначеними в ньому прізвищем, ім’ям, номером рейсу і датою відправлення;
- документи, необхідні для в’їзду та перебування в іноземних державах.
Якщо дані у квитку не збігаються з даними рейсу або документа, або проїзні документи недійсні для перетину кордону, поїздка неможлива. У таких випадках перевізник не розглядає претензії.
2.12 Під час посадки на внутрішній рейс необхідно пред’явити:
- квиток із зазначеними в ньому прізвищем, ім’ям, номером рейсу і датою відправлення;
- посвідчення особи.
Якщо дані у квитку не відповідають рейсу або не збігаються з пред’явленими документами, пасажир не може скористатися поїздкою. У таких випадках претензії не приймаються, а вартість квитка не підлягає поверненню.
2.13 (Для міжнародних рейсів) Після відправлення автобуса проводиться повторна перевірка квитків і проїзних документів. На вимогу супроводжуючого пасажир зобов’язаний надати квиток і документи, що підтверджують право на в’їзд і перебування в країні призначення. Квитки пасажирів зберігаються у персоналу перевізника до завершення поїздки.
2.14 Пасажир зобов’язаний дотримуватися правил перевезення та поведінки в автобусі, а також виконувати вказівки водіїв і представників перевізника під час поїздки.
2.15 Квиток (паперовий або електронний) необхідно зберігати до кінця маршруту. Пасажир повинен пред’являти його за запитом контролюючих органів і дотримуватися їхніх вимог.
2.16 Важливо дбайливо ставитися до обладнання автобуса і не допускати його пошкодження. У разі заподіяння шкоди пасажир несе матеріальну відповідальність.
2.17 Недотримання правил, викладених у розділах 1 і 7, а також інших загальнообов’язкових норм, може призвести до висадки пасажира з автобуса. У такому разі перевізник звільняється від будь-яких зобов’язань перед пасажиром і не зобов’язаний повертати гроші за квиток або виплачувати будь-яку компенсацію.
3. Перевізник права та обов'язки
3.1 Перевізник зобов’язаний надати пасажиру можливість скористатися поїздкою за наявності квитка, при цьому дані в ньому повинні відповідати інформації про рейс.
3.2 Перевізник гарантує доставку пасажира в кінцевий пункт маршруту, зазначений у квитку.
3.3 У разі скасування або затримки рейсу, а також у разі заміни автобуса з вини перевізника, пасажиру надається право вирушити іншим рейсом перевізника або його партнерів. Якщо це неможливо, пасажиру повертається повна вартість квитка.
3.4 Перевізник зобов’язується докласти всіх можливих зусиль для своєчасного перевезення пасажирів та їхнього багажу. Однак розклад, зазначений у квитках, на сайті, у рекламних матеріалах та інших джерелах, має інформаційний характер і не є гарантією точного часу прибуття.
3.5 Якщо після придбання квитка було внесено зміни до правил перевезення пасажирів, багажу або порядку продажу квитків, для цього пасажира продовжує діяти регламент, актуальний на момент купівлі.
3.6 У будь-яких ситуаціях, не обумовлених цими правилами, перевізник і пасажир діють відповідно до чинного законодавства.
3.7 Перевізник має право перевіряти у пасажирів під час посадки наявність діючої візи для в’їзду або транзиту, а також інших документів, що підтверджують право на перетин кордону та перебування в країні призначення.
3.4 Відмовити в перевезенні, якщо в екіпажу виникли обґрунтовані підозри, що документи пасажира можуть призвести до проблем на кордоні та затримки рейсу.
3.5 Не допускати до поїздки пасажирів, які перебувають у стані алкогольного або наркотичного сп’яніння, поводяться агресивно, порушують громадський порядок, відмовляються пред’явити документи або якщо їхні проїзні документи оформлені з порушеннями. У таких випадках договір перевезення вважається розірваним, а вартість квитка не повертається.
3.6 Відмовити в поїздці пасажирам, поведінка або зовнішній вигляд яких викликає сумніви в безпеці, а також якщо їхні дії заподіюють шкоду перевізнику, екіпажу, автобусу, іншим пасажирам або їхньому майну. Це може включати погрози, образи, агресивну поведінку або потенційну небезпеку для оточуючих.
3.7 Продовжити рейс без пасажира і без повернення вартості квитка, якщо він порушив митні або прикордонні правила і був затриманий на кордоні.
3.8 Висадити пасажира в будь-якій точці маршруту без повернення грошей, якщо він порушує правила перевезення, заважає екіпажу та іншим пасажирам або створює загрозу безпеці.
3.9 Змінювати або скасовувати рейс без попереднього повідомлення в разі технічних несправностей, поганих погодних умов або форс-мажорних обставин.
3.10 Не приймати на борт тварин, птахів, негабаритний багаж або багаж, що перевищує допустиму вагу.
3.11 Відмовляти в перевезенні багажу, якщо його форма, запах або вміст можуть завдати шкоди іншим речам, забруднити салон автобуса або створити дискомфорт пасажирам та екіпажу.
3.11.1 Не приймати пошкоджений багаж або приймати його тільки із зазначенням цієї інформації у квитку.
3.12 Надавати додаткові послуги за їх наявності, такі як буфет, телефон, відеорозваги, туалет, кондиціонер, пледи, Wi-Fi, розетки 220V, кавоварка, мультимедійні екрани (без навушників) та інші зручності.
3.13 Вимагати, щоб пасажир вказував під час купівлі квитка коректний номер телефону, доступний протягом усього маршруту. Якщо за вказаним номером неможливо зв’язатися з пасажиром, перевізник не несе відповідальності за неможливість його своєчасного інформування про зміни рейсу, і претензії з цього приводу не приймаються.
3.14 Екіпаж автобуса має право вимагати від пасажирів дотримання встановлених правил і виконання їхніх обов’язків.
4. Перевезення багажу
4.1 Перевізник самостійно встановлює норми безоплатного провозу багажу та ручної поклажі.
4.2 Без додаткової оплати можна перевозити:
4.2.1. Одну одиницю ручної поклажі розміром не більше 45×35×20 см і вагою до 5 кг. Вона має перебувати у пасажира в салоні автобуса – під сидінням або на багажній полиці. Розміщувати речі в проході заборонено. Валізи (будь-якого розміру) у салоні не допускаються.
4.2.2 Один із двох варіантів багажу:
- одну сумку габаритами 50×50×80 см (враховуючи колеса, кишені та ручки) і вагою до 30 кг;
- дві сумки розміром 65×30×45 см кожна, з максимальною вагою 30 кг.
4.2.3 Для пасажирів з дітьми допускається перевезення дитячого візка (тільки в складеному вигляді) за відсутності іншого багажу.
4.2.4 Пасажири з інвалідністю можуть безоплатно перевозити інвалідний візок (у складеному вигляді) та милиці.
4.2.5 Туристичний рюкзак (одна одиниця) дозволено тільки за відсутності іншого багажу. Якщо рюкзак перевозиться, додатковий багаж не приймається.
4.3 Багаж включає в себе особисті речі пасажира, упаковані в сумки або валізи. Будь-які інші предмети, за винятком дитячих та інвалідних колясок, а також велосипедів, вважаються вантажем і до перевезення не приймаються.
4.4 Основний багаж здається в багажне відділення автобуса. У салоні дозволено перебувати тільки з ручною поклажею. Дитячі та інвалідні коляски можна перевозити в складеному вигляді в багажному відсіку за умови пакування в чохол або плівку. Велосипеди приймаються до перевезення тільки за попереднім узгодженням з перевізником, у складеному та упакованому вигляді, з максимальними розмірами 130×100×30 см, за додаткову плату.
4.5 Перевізник відповідає тільки за сам факт транспортування багажу, але не несе відповідальності за його цілісність і справність. Отримати багаж може тільки пасажир, який його здав.
4.5.1 При пересадці пасажир самостійно відповідає за перенесення свого багажу в наступний автобус.
4.6 Додатковий багаж (до двох одиниць на особу) приймається до перевезення тільки за наявності вільного місця в багажному відсіку і за додаткову плату.
4.7 Перевізник не приймає до транспортування великогабаритні вантажі, будівельні матеріали, автозапчастини, меблі, побутову техніку та електроніку, включно з холодильниками, пральними та посудомийними машинами, плитами, телевізорами, аудіо- та відеотехнікою.
4.8 Екіпаж автобуса має право відмовити в перевезенні багажу, якщо є підозри, що його вміст може призвести до затримки на кордоні.
4.9 Перевізник рекомендує пасажирам заздалегідь застрахувати свій багаж перед поїздкою.